Connect
To Top

Do艂膮cz do akcji, promuj膮cej bezpiecze艅stwo jazdy rowerzyst贸w

Trwa akcja „150 cm dla rowerzysty” Stowarzyszenia Zdrowy Rower, maj膮ca na celu u艣wiadomienie kierowcom jak wa偶ne jest utrzymanie odpowiedniego odst臋pu w trakcie wyprzedzania rowerzysty. W wielu polskich miastach mo偶na za darmo zg艂asza膰 si臋 po naklejki na samoch贸d, ubranie czy sakwy, promuj膮ce kampani臋. Wspieraj膮 j膮 te偶 dwukrotna wicemistrzyni olimpijska Maja W艂oszczowska i Bartosz Huzarski razem z jego Huzar Bike Academy.

Celem tej kampanii non-profit jest poprawa bezpiecze艅stwa na drogach i zwi臋kszenie komfortu rowerzyst贸w. Co wa偶ne, nie jest ona skierowana przeciwko kierowcom. Organizatorzy chc膮 tylko zwr贸ci膰 ich uwag臋 na to, 偶e trzymaj膮c odpowiedni dystans podczas wyprzedzania i zachowuj膮c ostro偶no艣膰 mog膮 wp艂yn膮膰 na wyra藕ne polepszenie relacji pomi臋dzy obie grupami. Tak aby rowerzy艣ci stali si臋 pe艂noprawnymi uczestnikami ruchu drogowego.

– Logo akcji jest dystrybuowane w formie naklejek na samochody, mem贸w, nadruk贸w na koszulki i reklam wielkoformatowych. Nalepki wykonane s膮 na trwa艂ej folii, kt贸r膮 mo偶na przyklei膰 na auto, ubranie czy sakwy rowerowe lub gdziekolwiek indziej. Umieszczaj膮c j膮 na samochodzie kierowca mo偶e pokaza膰, 偶e te偶 jest rowerzyst膮 i solidaryzuje si臋 ze 艣rodowiskiem 鈥 wyja艣nia Piotr 艁uczy艅ski, prezes Stowarzyszenia Zdrowy Rower. 鈥 Po darmowy odbi贸r nalepek mo偶e zg艂osi膰 si臋 ka偶dy. W艂a艣nie wys艂ali艣my 100 pakiet贸w z naklejkami do punkt贸w dystrybucji w ca艂ej Polsce. Do ich rozprowadzania zach臋camy te偶 stowarzyszenia, organizator贸w wydarze艅 sportowych, kluby czy kawiarnie 鈥 dodaje.

Kampani臋 鈥150 centymetr贸w鈥 wspieraj膮 najwi臋ksza marka rowerowa w Polsce KROSS i Maja W艂oszczowska z Kross Racing Team, kt贸ra zosta艂a jej ambasadork膮. Jej zdaniem wzajemna kultura jazdy pomi臋dzy kierowcami oraz rowerzystami w Polsce znacz膮co si臋 w ostatnich latach poprawi艂a. I jest du偶a szansa na dalsze post臋py.

– Oczywi艣cie daleko nam do Holandii czy W艂och. Tam jak na mnie tr膮bi膮, to z pozdrowieniami, a nie pretensjami w stylu, jak ja 艣miem zajmowa膰 kawa艂ek asfaltu. Na pewno im wi臋cej ludzi b臋dzie je藕dzi膰 na rowerach, tym szybciej si臋 ta kultura zmieni. Kierowca, przesiadaj膮c si臋 bowiem do samochodu, w trakcie kolejnego spotkania z rowerzyst膮 mo偶e wyobrazi膰 sobie samego siebie na rowerze i jestem pewna, 偶e natychmiast odpu艣ci 鈥 m贸wi Maja W艂oszczowska. – Na pewno potrzebujemy jednak solidnych kampanii informuj膮cych o prawach rowerzyst贸w na drogach i potrzebie wzajemnego szacunku. Ale tak偶e u艣wiadamiaj膮cych rowerzystom, 偶e ich te偶 obowi膮zuj膮 przepisy ruchu drogowego, o czym wielu zdarza si臋 zapomina膰 鈥 podkre艣la.

Postulat 鈥1,5 m鈥 na swoich koszulkach umie艣cili te偶 w tym sezonie wybitny by艂y zawodowy kolarz szosowy Bartosz Huzarski i jego podopieczni ze szko艂y kolarskiej Huzar Bike Academy. – W Polsce prawo jasno okre艣la, 偶e pojazd wyprzedaj膮cy rowerzyst臋 musi zachowa膰 odst臋p co najmniej metra. Ka偶da mniejsza odleg艂o艣膰 jest niebezpieczna, szczeg贸lnie dla niedo艣wiadczonego rowerzysty. Zawirowania powietrza i sama blisko艣膰 auta mog膮 spowodowa膰 u niego odruchy paniki i efekcie katastrof臋. W akademii sygnalizujemy na naszych strojach 1,5 metra. Walcz膮c o to jest spora szansa, 偶e dostaniemy przynajmniej metr – t艂umaczy Huzarski.

Wi臋cej informacji na temat akcji Stowarzyszenia Zdrowy Rower wraz z list膮 punkt贸w odbioru naklejek znajdziemy na stronie www.150cm.pl.

Leave a Reply

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

three + seven =

More in Informacje Prasowe

%d bloggers like this: