Connect
To Top

Duńska stacja telewizyjna TV 2 Lorry przygotowuje się do obsługi wyborów lokalnych, wdrażając system Sony Media Backbone Hive

Telewizja Sky wybiera firmę Sony na dostawcę innowacyjnych rozwiązań o wysokiej jakości do nowego centrum transmisji sportowych w miejscowości Unterföhring.

 

Duńska stacja telewizyjna TV 2 Lorry pragnie dotrzeć ze swoją ofertą do młodszych widzów. W tym celu pilnie zwiększa możliwości przekazu poprzez media społecznościowe. Przed listopadowymi wyborami samorządowymi TV 2 Lorry zacznie wykorzystywać system Sony Media Backbone Hive.

Stacja TV 2 Lorry powstała w 1989 r. i zatrudnia około 75 osób. Jest częścią sieci TV 2 – regionerne, którą tworzy osiem regionalnych stacji telewizyjnych. Produkują one programy informacyjne i publicystyczne dla TV 2/Denmark, od której pozostają jednak niezależne pod względem finansowym i programowym. Programy TV 2 Lorry docierają do całej ludności regionu stołecznego, czyli około 2 milionów osób. Jest to więc największa z ośmiu regionalnych stacji telewizyjnych.

W 2011 r. stacja zawarła 10-letnią umowę z Sony Europe. Jej specyfika polega na tym, że Sony pozostaje właścicielem sprzętu i w ramach comiesięcznej opłaty odpowiada za zapewnienie jego działania i konserwacji.

— Na wyborze firmy Sony w 2011 r. zaważyły jasno określone koszty, łatwość rozbudowy i modernizacji systemu oraz długoterminowe zaangażowanie — mówi Morten Kjær Petersen, dyrektor zarządzający w TV 2 Lorry.

Umowa przewidywała, że początkowo firma Sony dostarczy rozwiązanie oparte na systemie Sonaps, a po pięciu-sześciu latach przeprowadzi „odświeżenie technologii”. Zbliżające się wybory samorządowe w Danii były po temu doskonałą okazją dla obu stron.

— Odświeżenie technologii w TV 2 Lorry pozwala stacji przygotować się do stosowania przyszłościowych rozwiązań, takich jak technologia chmurowa, bez potrzeby wdrażania i uczenia się zupełnie nowych metod pracy. System Hive umożliwia współpracę wszystkim lokalnym grupom roboczym, a w razie potrzeby może być rozbudowany, przeskalowany i udostępniony innym podmiotom — mówi Roger Stephens z Sony Europe.

Morten Kjær Petersen uważa z kolei, że istnieje pilna potrzeba tworzenia treści, które można by publikować na różnych platformach:

— Jesteśmy telewizją publiczną i dlatego bardzo ważne jest, byśmy nadążali za szybko zmieniającymi się zwyczajami użytkowników mediów. Musimy zaistnieć w nowych kanałach i platformach oraz uzyskać możliwość rozpowszechniania materiałów za ich pośrednictwem. Potrzebujemy do tego narzędzia, które z łatwością dostosuje nasze treści do specyfiki tych różnorodnych platform. Możliwość taką daje nam prosty edytor materiałów publikowanych w mediach społecznościowych, będący składnikiem systemu Hive. Bardzo ważne jest też dla nas to, że system tworzy kopie wszystkich publikacji.

Dotrzeć z przekazem do użytkowników Internetu

Nadawcy z całej Europy mierzą się obecnie z tym samym wyzwaniem: jak dotrzeć z przekazem do młodszych odbiorców, w większym stopniu korzystających z Internetu. W ciągu ostatnich dziesięcioleci stale zachodziły zmiany, do których musiały dostosowywać się działy produkcji wiadomości. Początkowo tworzyły one materiały wyłącznie na potrzeby radia i telewizji, później doszły do tego strony internetowe, a dziś trzeba też przygotowywać materiały do publikacji w coraz to nowych kanałach społecznościowych.

Nagradzany system Media Backbone Hive to rozwiązanie stworzone do pracy we współczesnym świecie szybko zmieniających się treści. Umożliwia szybkie, efektywne tworzenie materiałów zarówno do Internetu oraz kanałów mobilnych/społecznościowych, jak i dla telewizji. Podstawą systemu Media Backbone Hive jest opracowana przez Sony technologia nowej generacji o nazwie Hyper Converged Node. Zastępuje ona dawniejsze „silosy” na pamięć masową, bazę danych i zasoby przetwarzające: każdy węzeł jest samodzielnym, wielozadaniowym elementem o dużym zakresie skalowalności. W rezultacie system Hive pozwala skrócić fazę produkcji i osiągnąć rentowność prowadzonych działań.

Produkcja wiadomości w ramach pojedynczej, skalowalnej platformy

— Z naszego punktu widzenia jedną z największych zalet systemu Hive jest jego otwartość na wszystkie formaty. Mamy ambicję, by umożliwić wypowiadanie się użytkownikom wszystkich naszych platform. System Hive pozwala nam zrealizować ten zamiar, ponieważ zawiera system do edycji i opracowywania treści od użytkowników — mówi Petersen. — Duże znaczenie w warunkach pracy pod presją czasu ma współdziałanie między systemem Hive a naszymi kamerami Sony. Ważną zaletę stanowi także możliwość wyprowadzenia edycji i montażu poza firmę. System jest bardzo intuicyjny w użyciu. Spodziewamy się więc, że usprawni on pracę członków zespołu TV 2 Lorry obsługujących na co dzień różne platformy — dodaje Petersen.

Ta nowoczesna platforma, stworzona do produkcji wiadomości, pozwala dziennikarzom skupić się na rzeczy najważniejszej — opowiadaniu — podczas gdy system zapewni jak najszybsze przesłanie materiałów we właściwe miejsce. W przypadku TV 2 Lorry będzie to miało zasadnicze znaczenie dla zwiększenia obecności stacji w mediach społecznościowych i docierania z przekazem do młodszych odbiorców.

— Wiele stacji telewizyjnych używa dziś zamkniętych, „hermetycznych” systemów. Hive likwiduje te bariery, a przez to zwiększa efektywność pracy, ułatwia współpracę, zmniejsza koszty i tworzy nowe możliwości produkcji i dostarczania wiadomości — mówi Stephens.

 

 

 

Informacja o firmie Sony
 Sony Professional Solutions stawia sobie za cel uwalnianie olbrzymiej energii drzemiącej w obrazie. Centralne znaczenie w tej wizji ma pomoc klientom w budowaniu opowieści, wprowadzaniu zmian, tworzeniu więzi emocjonalnych, stymulowaniu uczenia się i wyzwalaniu potencjału. Firma Sony znakomicie łączy technologię z kreatywnością. Współpracuje z firmami z różnych sektorów, między innymi mediów i produkcji studyjnej, kina, służby zdrowia, sportu, biznesu i edukacji, dostarczając im nowatorskie rozwiązania, będące stymulacją do zmian. Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu oraz współpracy z zaufanymi i uznanymi partnerami technologicznymi Sony oferuje bogaty wachlarz produktów i usług, które stanowią prawdziwą wartość dla firm oraz źródło informacji, wiedzy, rozrywki i inspiracji dla klientów.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem http://pro.sony.eu

Zapraszamy na Twittera @SonyProEurope / https://twitter.com/SonyProEurope

 

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:
Malgorzata Błachnio, INDALO

Tel.: +48 601 349 356, mail: malgorzata.blachnio@indalo.pl www: www.sony.pl/pro

 

More in Informacje Prasowe