Connect
To Top

Gamer Advertising – marketing skierowany do graczy podbija rynek w ekspresowy tempie

Miliardy graczy na ca艂ym 艣wiecie to grupa docelowa, kt贸ra jest 艂akomym k膮skiem dla wielu marek. Dotarcie do nich mo偶e jednak stanowi膰 nie lada wyzwanie. Rynek szturmem podbijaj膮 platformy gaming reward, pomagaj膮ce firmom w promocji w艣r贸d gamer贸w.

Miliardy graczy na ca艂ym 艣wiecie to grupa docelowa, kt贸ra jest 艂akomym k膮skiem dla wielu marek. Dotarcie do nich mo偶e jednak stanowi膰 nie lada wyzwanie. Rynek szturmem podbijaj膮 platformy gaming reward, pomagaj膮ce firmom w promocji w艣r贸d gamer贸w.

Do ko艅ca 2017 roku 艣wiatowy rynek gier osi膮gnie warto艣膰 niemal 109 mld dolar贸w. Takie prognozy pokazuje w swoim raporcie Global Games Market Report agencja Newzoo. W samej Polsce jest to kwota si臋gaj膮ca niemal 1,9 mld z艂otych.

Ta suma zupe艂nie nie dziwi, bior膮c pod uwag臋 zesz艂oroczne badanie Polish Gamers Research, z kt贸rego wynika, 偶e a偶 69% polskich internaut贸w to aktywni gracze. 32% to osoby w wieku 13-24 lat, a wi臋c niezwykle trudno uchwytna marketingowo grupa. Taki sam procent (32%) stanowi膮 osoby o najwi臋kszej sile nabywczej w wieku 25-34 lat. Ponad po艂owa (54%) ankietowanych deklaruje, 偶e gra na smartfonie lub tablecie.

Nic wi臋c dziwnego, 偶e marketerzy inwestuj膮 w dzia艂ania skierowane do graczy ju偶 od jakiego艣 czasu, a w gamer advertising wesz艂y najwi臋ksze korporacje. Jak w takim razie zaplanowa膰 obecno艣膰 w艂asnej marki w gamingowym 艣wiecie, aby odnie艣膰 sukces?

艢lepi na banery

Obecnie najpopularniejsz膮 metod膮 na zaistnienie w segmencie jest in-game advertising (IGA), kt贸ry najcz臋艣ciej przybiera form臋 inwestycji w banery reklamowe wy艣wietlane w czasie gry. To tani spos贸b, niestety niewystarczaj膮co skuteczny. Ludzki m贸zg skonstruowany jest tak, by ignorowa膰 cz臋艣膰 przyswajanych codziennie danych. To tzw. 艣lepota banerowa. Do艣wiadczamy jej na przyk艂ad podczas przegl膮dania stron internetowych 鈥 zauwa偶amy jedynie te informacje, kt贸re rzeczywi艣cie nas interesuj膮, a ca艂a reszta jest przez nas pomijana. Drug膮, popularn膮 form膮 IGA jest wy艣wietlanie wideo-reklamy w trakcie trwania gry. Niestety jest to do艣膰 irytuj膮ce dla gracza, gdy musi poczeka膰 a偶 odtwarzanie si臋 zako艅czy i b臋dzie m贸g艂 wr贸ci膰 do rozgrywki.

W艂asna gra gwarancj膮 sukcesu?

Mo偶na r贸wnie偶 na potrzeby konkretnej marki stworzy膰 w艂asn膮 gr臋 w oparciu o cele komercyjne, takie jak zwi臋kszenie liczby fan贸w marki czy zapoznanie z nowymi us艂ugami i produktami. To tzw. advergaming. Bezdyskusyjnie ta forma 艂膮czy si臋 z wy偶szymi kosztami ni偶 przeci臋tna aplikacja mobilna. Zw艂aszcza je艣li gra jest skomplikowana, wielopoziomowa i posiada atrakcyjn膮 grafik臋. Dlatego z tego rodzaju marketingu korzystaj膮 g艂贸wnie du偶e firmy.

Dodatkowo, pomimo zainwestowania znacznych 艣rodk贸w w produkcj臋 gry, dzia艂anie to obarczone jest du偶ym ryzykiem pora偶ki.Gracze przede wszystkim doceniaj膮 pomys艂 oraz umiej臋tno艣膰 stworzenia anga偶uj膮cej gry. Cz臋sto zdarza si臋 natomiast, 偶e nawet najlepsze pomys艂y przechodz膮 bez echa ze wzgl臋du na s艂ab膮 lub niezbyt skuteczn膮 promocj臋 tytu艂u.

Game Rewards na fali wznosz膮cej

Dla marek, kt贸re chc膮 bezpo艣rednio dotrze膰 do graczy, 艣wietn膮 alternatyw膮 mog膮 okaza膰 si臋 tzw. Game Rewards Platforms – serwisy lojalno艣ciowe skierowane do graczy. Ta forma szturmem zdobywa rynek i daje korzy艣ci zar贸wno firmom, jak i samym gamerom. Jak to dzia艂a? Marki za po艣rednictwem platformy nagradzaj膮 graczy wirtualnymi przedmiotami lub wirtualn膮 walut膮 w grach, w zamian za wykonywanie okre艣lonych zada艅. Mog膮 to by膰 zadania udost臋pniane w samych grach, udzia艂 w konkursach i akcjach promocyjnych na stronie partnera a偶 po zakup fizycznych produkt贸w w sklepie.

Polscy gracze ch臋tnie uczestnicz膮 w tego rodzaju aktywno艣ciach. Z badania Polish Gamers Research wynika, 偶e lubimy wydawa膰 na gry wideo niewiele lub w艂a艣ciwie nic. A偶 67% ankietowanych przyznaje, 偶e w minionym miesi膮cu gra艂o w tytu艂 free-to-play.

„Najpopularniejszymi grami na 艣wiecie s膮 gry sieciowe, takie jak Heartstone, League of Legends czy World of Tanks. Graj膮 w nie za darmo dziesi膮tki milion贸w graczy, a wydawcy zarabiaj膮 na sprzeda偶y dodatk贸w, np. umo偶liwiaj膮cych zmian臋 wygl膮du postaci. Za niekt贸re trzeba zap艂aci膰 nawet kilkaset euro, a nie ka偶dego gracza na to sta膰. My pomagamy w zdobyciu ulepsze艅 bez wydawania pieni臋dzy” – m贸wi Bartek J臋drychowski, managing director w GameKit, najwi臋kszej platformy lojalno艣ciowej dla graczy na 艣wiecie, w Polsce dzia艂aj膮cej pod nazw膮 DoGry.pl.
W ci膮gu 4 lat w serwisie zarejestrowa艂o si臋 ponad 14 milion贸w u偶ytkownik贸w, w tym ponad 11 milion贸w poza Polsk膮. Serwis dzia艂a na 15 rynkach, z kt贸rych kluczowe to USA, Niemcy, Francja i Wielka Brytania. Miesi臋cznie serwis ma 50 milion贸w ods艂on, a u偶ytkownicy odebrali nagrody o 艂膮cznej warto艣ci ponad 9 milion贸w z艂otych.

FMCG, HoReCa, Telekomunikacja i Retail dla graczy

Z oferty serwisu na co dzie艅 korzystaj膮 giganci rynk贸w FMCG i HoReCa. Mi臋dzynarodowa sie膰 restauracji McDonald鈥檚 udost臋pni艂a specjalne kupony zni偶kowe dla graczy na swoje menu. W ci膮gu zaledwie 15 dni, z oferty skorzysta艂o ponad 61 tysi臋cy os贸b.

R贸wnie偶 Coca-Cola i Wedel dostrzeg艂y potencja艂 w platformie lojalno艣ciowej, a gamerzy ch臋tnie skorzystali z okazji wymieniaj膮c kody z produkt贸w na wirtualne punkty w ulubionych grach. Obecnie u偶ytkownicy mog膮 zdobywa膰 punkty np. za zakupy w RTV Euro AGD, zam贸wienie jedzenia z KFC z dostaw膮 do domu, czy nadanie paczki kurierem DPD. Akcje nie musz膮 by膰 jednorazowe. Mog膮 r贸wnie偶 by膰 d艂ugookresowe. Tak膮 opcj臋 wybra艂 np. Play, kt贸ry m.in.nagradza graczy punktami za do艂adowania.

Dostarczamy naszym partnerom oczekiwane efekty i cz臋sto jeste艣my dla nich najlepszym kana艂em dotarcia do zaanga偶owanej grupy odbiorc贸w – dodaje Bartek J臋drychowski.

Leave a Reply

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

4 + 1 =

More in Informacje Prasowe

%d bloggers like this: