Connect
To Top

KROSS Earth: Nowy wyznacznik mistrzostwa

Zdoby艂 ju偶 Puchar 艢wiata i wygra艂 z艂oty medal Mistrzostw Europy w Glasgow, jednak ostatecznym wyzwaniem dla najnowszego roweru KROSSA z pe艂nym zawieszeniem b臋d膮 organizowane w najbli偶szy weekend Mistrzostwa 艢wiata w kolarstwie g贸rskim w szwajcarskim Lenzerheide. Jolanda Neff z dru偶yny Kross Racing Team ma nadziej臋 obroni膰 tam tytu艂 mistrzyni, kt贸ry zdoby艂a w zesz艂ym roku w Cairns na rowerze KROSS Level TE. Teraz KROSS Earth, najnowsza lekka maszyna wy艣cigowa z efektywnym jednozawiasowym systemem amortyzacji, znacznie zwi臋kszy jej szanse na triumf.

Rdze艅 najnowszego modelu Earth stanowi nowe zawieszenie ESPS, opracowane przez in偶ynier贸w KROSSA. To autorskie rozwi膮zanie oparte na pojedynczym zawiasie. Dzi臋ki odpowiedniej kinematyce, zawieszenie聽 znakomicie przeciwstawia si臋 niejednolitym si艂om peda艂owania. Najnowsze testy laboratoryjne udowodni艂y, 偶e Kross Earth wykazuje bardzo wysoki poziom sztywno艣ci spo艣r贸d por贸wnywanej konkurencji.

System ESPS redukuje聽utrat臋 energii聽i gwarantuje wydajne przyspieszenie nawet na stromych podjazdach. Jolanda udowodni艂a to w tym sezonie wielokrotnie. Pozwala on na precyzyjn膮 regulacj臋 t艂umika, co zapewni jego bardziej harmonijn膮 prac臋 w pe艂nym zakresie ugi臋cia.聽W dodatku聽model聽KROSS Earth聽mo偶e si臋 pochwali膰聽karbonowym linkiem, wyst臋puj膮cym w ka偶dym modelu.

Opracowany przez mistrz贸w

Zwinno艣膰, pr臋dko艣膰聽i kontrola definiuj膮聽agresywny spos贸b zaprojektowania ramy, opracowanej w 艣cis艂ej wsp贸艂pracy z Kross Racing Team. Niesamowicie sztywna rama z w艂贸kien w臋glowych z zawieszeniem o skoku 100 mm i taperowan膮 g艂贸wk膮 odznacza si臋 progresywn膮 geometri膮 i wa偶y 1,85 kg w rozmiarze S. Earth pom贸g艂 Jolandzie Neff聽wygra膰 klasyfikacj臋 generaln膮 Pucharu聽艢wiata UCI. Posiada wszystkie cechy, typowe dla nowoczesnego topowego roweru 鈥 wewn臋trzne prowadzenie kabli, mocowanie hamulc贸w flat mount i technologi臋 piast Boost.

– Kross Earth to 艣wietny, wr臋cz wspania艂y full. Wygra艂am na nim dwukrotnie zawody Pucharu 艢wiata i Mistrzostwa Europy, a jazda na nim to doskona艂a zabawa. Je藕dzi bardzo g艂adko przy ostrych zjazdach i zapewnia bardzo dobr膮 trakcj臋 przy podjazdach. Dosiada艂am go na r贸偶nych trasach i 艣cie偶kach, wsz臋dzie zachowywa艂 si臋 dok艂adnie tak jak trzeba 鈥 ocenia Jolanda Neff.

Akademicka precyzja

Najnowsze dzie艂o KROSSA powstawa艂o oko艂o dwa lata. Wszystko zacz臋艂o si臋 od wytycznych otrzymanych przez zesp贸艂 konstruktor贸w od Kross Racing Team. Zawodnicy testowali zawieszenie Revo Virtual Suspension, aby na podstawie do艣wiadcze艅 z jego pracy okre艣li膰 swoje potrzeby.

– Najwa偶niejszym zadaniem by艂o zaprojektowanie zawieszenia. Znaj膮c potrzeby zawodnik贸w wiedzieli艣my, 偶e ka偶dy wat jest na wag臋 z艂ota, st膮d punktem wyj艣cia by艂o stworzenie skutecznego rozwi膮zania 鈥 t艂umaczy Jan 艢wi臋ch, product manager MTB w firmie KROSS. – Na potrzeby test贸w skonstruowali艣my aluminiowy prototyp, dzi臋ki kt贸remu mogli艣my okre艣li膰, czy droga kt贸r膮 obrali艣my jest w艂a艣ciwa. Po jazdach testowych z udzia艂em KRT wprowadzili艣my zmiany dotycz膮ce punktu obrotu osi. Kolejna wersja okaza艂a si臋 ju偶 zgodna z naszymi za艂o偶eniami 鈥 precyzuje.

Warto podkre艣li膰, 偶e w procesie projektowania tego roweru z najwi臋kszym producentem w Polsce wsp贸艂pracowa艂a Akademia G贸rniczo-Hutnicza. W celu okre艣lenia i wybrania w艂a艣ciwego designu powstawa艂o wiele wydruk贸w 3D.

W sezonie 2019 Kross Earth b臋dzie dost臋pny w czterech wariantach na karbonowej i aluminiowej ramie. Wszystkie z nich b臋d膮 zaopatrzone w system ESPS.

 

Leave a Reply

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

four × five =

More in Informacje Prasowe

%d bloggers like this: