Connect
To Top

Krótki przewodnik po świecie Influencera

Influencer – chodząca reklama

 

Rozwój Internetu odmienił życie większości z nas. Wszystko stało się łatwiejsze i bardziej dostępne. Choć na początku było to głównie źródło rozrywki, od niedawna staje się także miejscem pracy. Influencer, to właśnie on pracuje w Internecie. Kim jest? Według portalu Whitepress „influencerem jest najczęściej osoba, która posiada bloga, vloga, konto na Youtubie, Snapchacie lub innym portalu społecznościowym, i może swoją opinią wpłynąć na grono co najmniej kilkuset osób”. Niebywałą zaletą pracy Influencera jest fakt, że zajmuje się tym, co go interesuje, a przez to potrafi zjednać sobie rzeszę odbiorców, podzielających jego pasje. Ponadto, jest to bardzo dochodowe zajęcie. Marki coraz częściej biją się o Internetowych twórców. Dobra promocja produktu przez Influencera może być warta więcej niż wysokobudżetowa kampania reklamowa. Jedyną rzeczą, która może ich ograniczać we współpracy z firmami, to ich zasięg, ponieważ jest to podstawowa wartość, na jaką zwracają uwagę specjaliści ds. marketingu.

 

Czołówka social media

 

Różnorodność mediów społecznościowych daje twórcom wiele możliwości pracy. Jeszcze niedawno prym wiódł Facebook, Snapchat i Instagram. Dziś kolejność nieco się zmieniła. Raport Polska Blogosfera pokazuje, że wciąż pierwsze miejsce zajmuje Facebooku, zaraz za nim plasuje się Instagram i… Google +. Niespodziewanie, okazuje się, że ze Snapchata korzysta jedynie 16% Influencerów. Skąd taka zmiana? Instagram przestał być już tylko miejscem dodawania zdjęć. Funkcja nagrywania Instastories, czyli krótkich filmików, które po 24h znikają, sprawiła, że Snapchat przestał być aplikacją jedyną w swoim rodzaju. Influencerzy widząc spadek popularności Snapchata, zmuszeni byli przenieść się na Instastories. Na tych kanałach medialnych, można publikować jedynie krótkie formy video. Co z dłuższymi filmikami i vlogami? Te, znajdują się na YouTube i osobistych blogach.

Do stworzenia takiego filmiku potrzebny jest nie tylko dobry komputer, ale przede wszystkim sprzęt, którym go nagramy. Mimo rozwijającej się technologii, smartfony nie dają takiej jakości jak profesjonalne kamerki. Jedną z kamer, szczególnie polecanych Influencerom jest kamera sportowa EZVIZ S2. Zapewnia ona profesjonalną jakość filmów video i zdjęć, optymalny balans światła i cyfrową stabilizację obrazu. Bardzo ważną funkcją dla internetowych twórców, może być nieskończona ilość miejsca na karcie SD – wbudowane gniazdo obsługuje do 256 GB. Nagrywanie dynamicznych filmów przez spotowych Infulencerów, jak i relacji z ważnych eventów, może być zatem proste i profesjonalne.

 

Charyzma jako zapewnienie wysokiej jakości contentu

 

Portal branżowy PRoto na początku roku przedstawił prognozy dotyczące rozwoju social mediów. Wynika z nich, że popularność marketingowych Influencerów wciąż będzie wzrastać. Firmy będą uwzględniać w swoich budżetach działania związane z tego rodzaju działaniami. Jednocześnie należy podkreślić, że marki wymagają charyzmy w przygotowaniu postów reklamowych. Nie wystarcza tylko opisać produkt, ale także w ciekawy sposób go przedstawić. Recenzje, relacje, filmiki czy zdjęcia z produktem są więc bardzo pożądane. Jednak jeszcze bardziej marketingowcy doceniają inwencję własną Influencerów. Dlatego też charyzma i głowa pełna pomysłów jest must have każdego internetowego twórcy.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

7 + 20 =

More in Informacje Prasowe

%d bloggers like this: