Connect
To Top

KRÓTSZE KOLEJKI NA STADION PIŁKARSKI DZIĘKI BRAMKOM BIOMETRYCZNYM

Technologia rozpoznawania twarzy Panasonic zostanie wdrożona na stadionie piłkarskim RWD Molenbeek w Belgii. Dzięki niej osoby posiadające karnety sezonowe będą mogły szybciej przejść przez bramki wejściowe.

Chociaż projekt wciąż znajduje się w fazie testowej, kibice zamawiający karnety sezonowe online mogą już przesłać zdjęcie z dowodu. Będzie ono porównywane w czasie rzeczywistym z obrazami wykonanymi przez dwie kamery zainstalowane przy wejściu na stadion piłkarski RWD Molenbeek. Umożliwi to kibicom znacznie szybsze wejście na trybuny.

Szybsza kontrola dla posiadaczy karnetów sezonowych

Automatyczna bramka zostanie zainstalowana w tym roku. Będą z niej mogli korzystać wszyscy kibice, którzy kupując karnet przesłali swoje zdjęcie, nawet jeśli zapomną zabrać ze sobą bilet. System będzie wykorzystywał technologię rozpoznawania twarzy Panasonic, a jego wdrożeniem zajmie się firma Zetes. Kibice, którzy nie przesłali zdjęcia lub pożyczyli bilet nadal będą musieli przejść przez tradycyjne bramki.

– Oprogramowanie do rozpoznawania twarzy jest elementem systemu kontroli wstępu i dodatkową korzyścią dla właścicieli biletów sezonowych. Szybki i niezawodny proces przetwarzania danych ​umożliwia bowiem zainstalowanie automatycznej bramki i przyspieszenie kontroli wchodzących na stadion – wyjaśnia Thierry Dailly, prezes RWDM.

– Ten projekt jest doskonałym przykładem tego, w jaki sposób możemy skorzystać z innowacyjnych rozwiązań Panasonic, właściciela Zetes. Nasza firma specjalizuje się w technologii identyfikacji, która ma wiele zastosowań. Mamy nadzieję, że wdrożenie na stadionie RWD Molenbeek będzie udanym przykładem wykorzystania naszych produktów. Projekt pilotażowy będzie trwał około roku – mówi Alain Wirtz, dyrektor generalny Zetes.

Ochrona prywatności

Fotografie kibiców są skanowane i przechowywane na serwerze RWDM, który nie jest podłączony do Internetu ani do żadnego innego systemu. Tylko pracownicy upoważnieni do korzystania z RWDM mają dostęp do zdjęć oraz danych, które są zbierane przez kamery nad bramką wejściową. Dane te nie są rejestrowane, co gwarantuje kibicom ochronę prywatności. Obecnie system jest w fazie testowej, a funkcja rozpoznawania twarzy nie jest jeszcze w pełni uruchomiona. Cały projekt zakończy instalacja automatycznej bramki, która planowana jest na pierwszą połowę 2019 r.

Przejęcie Zetes przez Panasonic

Firma Zetes została założona w 1984 r. W kwietniu 2009 r. Panasonic nabył pakiet większościowy, a w lipcu 2017 r. dokonał zakupu 100% akcji Zetes. Obecnie firma zatrudnia 1100 pracowników w 21 krajach na terenie EMEA w 2016 r. Jej siedziba znajduje się w Brukseli.

Więcej informacji na temat systemów zabezpieczeń Panasonic można znaleźć na stronie https://business.panasonic.pl/systemy-zabezpieczen/.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

14 + 11 =

More in Bez kategorii

%d bloggers like this: