Connect
To Top

Rozwiązania chmurowe dla MŚP. Microsoft opublikował listę najlepszych partnerów

Rynek usług chmurowych w Polsce systematycznie się rozwija. Coraz więcej firm decyduje się na wybór rozwiązań bazujących na chmurze. Rośnie też liczba organizacji, które je oferują. Microsoft co kwartał informuje, który z partnerów miał największy wkład w rozwój sektora cloud wśród MŚP w Polsce. – Konkurs na partnera jest dobrym sposobem na zmierzenie pozycji rynkowej – podkreśla Konrad Nieboj, specjalizujący się w rozwiązaniach chmurowych Microsoft w firmie Senetic, która zdobyła pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży rozwiązań chmurowych z sektora MŚP w zakończonym kwartale. Ranking z okresu kwiecień-czerwiec wygląda następująco:

1. SENETIC S.A.

2. ONEX GROUP

3. SUPREMO SP. Z O.O.

4. KOMPUTRONIK S.A.

5. INTEGRITY PARTNERS SP. Z O.O.

 

Usługi chmurowe z trendu stały się warunkiem sprawnego funkcjonowania firm. Jak zauważają specjaliści, kontakt ze strony klientów bardzo często nie opiera się już o pytania dotyczące ich działania, ale na decyzji o chęci wdrożenia konkretnych rozwiązań. Większe zainteresowanie potwierdzają też analizy Gartnera, z których wynika, że w 2017 roku popularność rynku usług chmurowych wzrośnie o 18 procent, osiągając 246,8 miliardów dolarów.

Rozwój usług chmurowych to wyzwanie, ale i ogromna szansa dla światowych producentów. Skorzystał z niej m.in. Microsoft, który po objęciu sterów przez Satyę Nadellę skoncentrował się na chmurze. Obrana strategia zdała egzamin – w trzecim kwartale fiskalnym 2017 r. gigant zanotował przychody w wysokości 23,6 mld USD. Obroty działu Intelligent Cloud wyniosły 6,8 mld USD, co oznacza wzrost o 11%. Przychody z chmury Azure zwiększyły się o 36%, a Office 365 aktywnie wykorzystuje już 85 mln użytkowników.

Wzrost popularności Office 365 i Azure widać także na polskim rynku. Najnowszy ranking partnerów Microsoft obejmuje m.in. kompetencje z zakresu oferowanych rozwiązań i wyniki sprzedaży.  – Z uwagą przyglądamy się rozwojowi rynku usług chmurowych i mimo że w Polsce nie jest on jeszcze na takim etapie, jak na Zachodzie, zauważamy znaczny wzrost zainteresowania wśród klientów, którzy darzą je coraz większym zaufaniem – podsumowuje specjalista z firmy Senetic.

More in Informacje Prasowe