Connect
To Top

Si艂a rekomendacji, czyli jak opinie o firmie wp艂ywaj膮 na jej wizerunek i sprzeda偶

Wed艂ug raportu firmy badawczej PWC 55% Polak贸w kupuje towary b膮d藕 us艂ugi przez internet. Co wi臋cej, spo艣r贸d pozosta艂ych, kt贸rzy dokonuj膮 transakcji offline, a偶 43% sprawdza przed podj臋ciem ostatecznej decyzji opinie w sieci na temat poszukiwanego produktu lub us艂ugi.

Odpowied藕 na pytanie, czy firmom s膮 potrzebne internetowe opinie, jest wi臋c oczywista. Wystawione przez zadowolonych klient贸w recenzje dotycz膮ce us艂ug, produkt贸w, sprawno艣ci przebiegu komunikacji czy realizacji zam贸wienia maj膮 warto艣膰 nie do przecenienia.

Dobry wizerunek w sieci

Po pierwsze, im wi臋cej pozytywnych opinii o firmie, tym wi臋ksza szansa, 偶e w przysz艂o艣ci kolejny klient zdecyduje si臋 na skorzystanie z jej oferty. Jest to szczeg贸lnie istotne z punktu widzenia firm us艂ugowych, kt贸re na opiniach dotychczasowych klient贸w w znacznej mierze kszta艂tuj膮 sw贸j wizerunek i pozyskuj膮 nowych klient贸w. Wed艂ug badania przeprowadzonego przez Gemius dla E-commerce Polska a偶 50% respondent贸w wskazuje na opinie o sprzedawcy jako czynnik wp艂ywaj膮cy na jego wiarygodno艣膰[1]. Jest to zatem element najsilniej buduj膮cy jego wiarygodno艣膰 w opinii badanych. Z kolei wed艂ug badania Search Engine Land[2] a偶 88% respondent贸w jest sk艂onna zaufa膰 autentycznie wygl膮daj膮cej opinii obcej osoby tak samo jak recenzji znajomego.

Firmy, kt贸re mog膮 si臋 pochwali膰 licznymi referencjami, s膮 odbierane jako godne zaufania, rzetelne i fachowe. 鈥 Z naszego do艣wiadczenia wynika, 偶e po zapoznaniu si臋 z opiniami na nasz temat klient dochodzi do wniosku, 偶e ma do czynienia z solidn膮 i rzeteln膮 firm膮, z kt贸rej us艂ug warto skorzysta膰 鈥 m贸wi Andrzej Charemsa z firmy Kosbud.

Dobre opinie zwi臋kszaj膮 tak偶e konkurencyjno艣膰 firmy na tle innych us艂ugodawc贸w z tej samej bran偶y. Klient maj膮cy do wyboru przedsi臋biorstwo z du偶膮 liczb膮 pozytywnych komentarzy oraz firm臋, na temat kt贸rej nie ma 偶adnych opinii, zdecyduje si臋 raczej na wsp贸艂prac臋 z t膮 pierwsz膮. 鈥 Zbieranie opinii pozwala na uwiarygodnienie firmy w oczach klient贸w, pomaga w pokazaniu swojej pozycji na rynku 鈥 opowiada Pawe艂 Kloskowski, w艂a艣ciciel firmy Topcoat. 鈥 Uwa偶am, 偶e w dzisiejszych czasach posiadanie takich opinii to wr臋cz wym贸g. Poza tym dzi臋ki temu nie musz臋 ka偶demu klientowi okazywa膰 papierowych referencji, wystarczy wys艂anie linka.

Nale偶y mie膰 przy tym na uwadze, 偶e opinie 鈥 aby by艂y naprawd臋 warto艣ciowe i wiarygodne 鈥 musz膮 by膰 wystawiane przez rzeczywistych klient贸w firmy. 鈥 Opinie uwiarygadniaj膮 firm臋 w oczach klient贸w, ale tylko te, kt贸re s膮 potwierdzone, jak np. w Oferteo.pl, gdzie klienci zostali pozyskani 鈥 m贸wi Marek Kurzawa, w艂a艣ciciel firmy AD-MAR Kurzawa.

Pozytywne opinie przyci膮gaj膮 klient贸w

Pozytywne opinie maj膮 dla firm nie tylko warto艣膰 PR-ow膮. Dzi臋ki nim mo偶na bowiem pozyskiwa膰 kolejnych klient贸w, kt贸rzy bardzo cz臋sto zwracaj膮 uwag臋 na wystawione wcze艣niej referencje. 鈥 Konsumenci ceni膮 sobie opinie, bo na rynku mo偶na natkn膮膰 si臋 na nierzeteln膮 firm臋. Po艂owa naszych klient贸w trafi艂a do nas dzi臋ki pozytywnym recenzjom na stronie. W du偶ej mierze dzia艂amy dzi臋ki poleceniom wcze艣niejszych klient贸w 鈥 zauwa偶a Tomasz Bartoszek, w艂a艣ciciel LPC Group.

Ten tzw. social proof w du偶ej mierze wp艂ywa na konwersj臋 zam贸wie艅, co potwierdzaj膮 r贸wnie偶 badania: 50 i wi臋cej opinii o produkcie mo偶e zwi臋kszy膰 konwersj臋 nawet o 4,6%[3], natomiast wed艂ug statystyk opracowanych przez zesp贸艂 iPerception 63% klient贸w jest bardziej sk艂onnych wyda膰 pieni膮dze u tej firmy, kt贸ra zosta艂a oceniona przez u偶ytkownik贸w. Z kolei wed艂ug badania Reevo.com pozytywne opinie zwi臋kszaj膮 sprzeda偶 przeci臋tnie o 18%[4].

Dwukierunkowa komunikacja

Opinie o us艂ugodawcy b膮d藕 dostawcy produktu s膮 bogatym 藕r贸d艂em wiedzy nie tylko dla kolejnych potencjalnych klient贸w, ale te偶 dla samych przedsi臋biorc贸w, kt贸rzy dzi臋ki nim otrzymuj膮 informacje z pierwszej r臋ki o jako艣ci 艣wiadczonych przez nich us艂ug. 鈥 Opinie o mojej firmie daj膮 mi rzeteln膮 informacj臋 dotycz膮c膮 moich us艂ug. S膮 dla mnie motywacj膮 do dalszego rozwoju firmy i podnoszenia kwalifikacji, a przy tym stanowi膮 jeszcze przyst臋pne i proste 藕r贸d艂o reklamy 鈥 uwa偶a Pawe艂 Matner z Matner Running Team.

Nic dziwnego, 偶e przedsi臋biorcom zale偶y na pozytywnych opiniach. W obecnej sytuacji rynkowej, w dobie ogromnej konkurencji, trzeba szuka膰 sposobu, aby si臋 wyr贸偶ni膰 na tle innych firm z tej samej bran偶y 鈥 m贸wi Karol Grygiel, cz艂onek zarz膮du Oferteo.pl. 鈥 Tym bardziej wi臋c warto zadba膰 o to, aby po zako艅czonej transakcji poprosi膰 klienta o wystawienie oceny. Jego zaanga偶owanie mo偶e sprawi膰, 偶e nie do艣膰, 偶e sam jeszcze do nas wr贸ci, to jeszcze przyprowadzi ze sob膮 kolejnych kontrahent贸w. Opinie i recenzje s膮 wi臋c elementem kreuj膮cym nie tylko wizerunek firmy i wp艂ywaj膮cym na sprzeda偶, ale te偶 pozwalaj膮cym przedsi臋biorcom na lepsze zrozumienie potrzeb klient贸w. Korzy艣ci p艂yn膮ce z ich zamieszczania s膮 obustronne i 鈥 patrz膮c globalnie 鈥 pomagaj膮 w rozwoju sektora e-commerce.

Jak dzia艂a Oferteo.pl?

Za po艣rednictwem www.oferteo.pl zarejestrowani w serwisie Wykonawcy us艂ug i聽Dostawcy produkt贸w maj膮 mo偶liwo艣膰 dotarcia do nowej grupy Klient贸w poszukuj膮cych konkretnej us艂ugi lub produktu. Pozwala to zaoszcz臋dzi膰 cenny czas zwi膮zany z聽poszukiwaniami i obs艂ug膮 klient贸w.

Klienci poszukuj膮cy konkretnej us艂ugi lub produktu mog膮 w jednym miejscu bezp艂atnie z艂o偶y膰 zapytanie o oferty. Konsultanci pracuj膮cy w serwisie wyselekcjonuj膮 dla nich odpowiednie firmy, kt贸re zostan膮 powiadomione o聽zapytaniu z ich bran偶y, by spo艣r贸d nades艂anych ofert Klienci mogli wybra膰 najlepsz膮 dla siebie.

[1] https://ecommercepolska.pl/files/9414/6718/9485/E-commerce_w_polsce_2016.pdf

[2] http://searchengineland.com/88-consumers-trust-online-reviews-much-personal-recommendations-195803

[3] https://econsultancy.com/blog/9366-ecommerce-consumer-reviews-why-you-need-them-and-how-to-use-them/

[4] https://econsultancy.com/blog/9366-ecommerce-consumer-reviews-why-you-need-them-and-how-to-use-them/

Leave a Reply

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

17 + thirteen =

More in Informacje Prasowe

%d bloggers like this: