Connect
To Top

Sony na targach NAB 2019: nowe produkty, rozwiązania i metody pracy mediów

W Las Vegas Sony prezentuje najnowsze produkty, usługi i rozwiązania zwiększające efektywność i konkurencyjność klientów z sektora mediów

Sony prezentuje na targach NAB 2019 najnowsze rozwiązania dla podmiotów z sektora telewizji, produkcji studyjnej i mediów. Rozszerzają one wachlarz możliwości twórczych i ułatwiają urzeczywistnianie wizji oraz przyszły rozwój. Sony jest liderem w dziedzinie nowoczesnych technologii i usług dla użytkowników profesjonalnych, od tworzenia treści i produkcji filmowej po realizację transmisji na żywo i od rozwiązań IP po serwisy Intelligent Media Services.

Wobec nieustannych zmian zachodzących na rynku mediów ekspozycja Sony będzie skupiać się na dwóch kluczowych kwestiach: wartości treści i efektywnej organizacji pracy. Świadectwem troski Sony o wartość treści będą rozwiązania technologiczne, które pomagają tworzyć atrakcyjne materiały 4K, 8K, HDR (High Dynamic Range) i HFR (High Frame Rate). Efektywną organizację pracy umożliwiają natomiast prezentowane przez Sony rozwiązania IP i serwisy dla mediów, które zapewniają wzajemną współpracę systemów, zwiększają elastyczność, automatyzują pracę, stymulują współdziałanie i umożliwiają globalną dystrybucję.

— Aby spełnić obecne i przewidywane oczekiwania naszych klientów w okresie ważkich zmian, stawiamy sobie za cel współuczestniczenie z nimi w tym procesie i tworzenie atrakcyjnych rozwiązań, które pozwalają mierzyć się z rzeczywistymi problemami napotykanymi w codziennej pracy — mówi Stuart Almond, dyrektor jednostki Intelligent Media Services w Sony Professional Solutions Europe. — Sony dąży do ścisłej współpracy z twórcami i dystrybutorami treści, by inspirować ich do urzeczywistniania twórczych zamysłów i udostępniać im potrzebne narzędzia.

„Zobaczyć znaczy uwierzyć”: system wyświetlaczy Crystal LED

Centralne miejsce na stoisku Sony po raz kolejny zajmie system wyświetlaczy Crystal LED. Posłuży on do prezentacji wyjątkowo realistycznych materiałów wizualnych w rozdzielczości 8K x 2K. Zwiedzający będą mogli na własne oczy zobaczyć, dlaczego czołowe przedsiębiorstwa z różnych branż wybierają Crystal LED do zastosowań w handlu, rozrywce i innych dziedzinach.

Przemiany w działalności: serwisy IMS (Intelligent Media Services)
Goście stoiska Sony będą mogli poznać najnowsze osiągnięcia w rozwoju chmurowych serwisów i mikroserwisów z grupy Intelligent Media Services. Zmieniają one tradycyjne łańcuchy produkcji mediów, nadają materiałom dodatkową wartość, mocniej angażują widzów i umożliwiają abonowanie usług OTT, stanowiących dodatkowe źródło przychodów z kanałów cyfrowych i linearnych. Na targach NAB 2019 zaprezentowane zostaną różne zastosowania serwisów Intelligent Media Services w produkcji telewizyjnej, między innymi przy obsłudze imprez sportowych. Będą one świadectwem, że rozwiązania Sony zwiększają efektywność działalności i pozwalają tworzyć, kontrolować, łączyć i przekazywać materiały w dowolnym momencie, w dowolne miejsce i na różne platformy dystrybucji.

  • Platforma chmurowa Ci: dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji jako narzędzia wspomagającego rozpoznawanie obiektów, zamianę mowy na tekst i wykrywanie twarzy platforma Sony Ci zapewnia lepsze wyniki przy identyfikacji, przeszukiwaniu i transkrypcji. Ci pozwala również wykonywać na żywo takie operacje, jak odbiór sygnału, strumieniowanie czy dokonywanie cięć, dzięki czemu rejestracja i oglądanie strumieni na żywo możliwe są z dowolnego miejsca.
  • Rozwiązania automatyzujące Crispin: oferowane przez firmę Crispin oprogramowanie LoadingDock i FARlink umożliwia stacjom telewizyjnym wykorzystanie scentralizowanego rozwiązania w chmurze lub we własnej siedzibie do agregowania treści programowych i reklamowych z różnych lokalizacji. Dzięki integracji systemu przesyłania firmy Crispin i oprogramowania FARlink z serwisem Sony Ci nadawcy wielu kanałów mogą zarządzać wszystkimi materiałami i odtwarzać je z chmury.
  • Media Backbone NavigatorX: Media Backbone NavigatorX to rozwiązanie firmy Sony do zarządzania materiałami i organizacją pracy, które można wdrożyć w siedzibie klienta, w chmurze lub w konfiguracji hybrydowej. Sony zaprezentuje jego nowe możliwości, takie jak natywna obsługa dodatkowych formatów profesjonalnych: R3D, DNG, DPX i EPS.
  • XDCAM air: XDCAM air to chmurowy serwis firmy Sony pełniący rolę łącznika między kamerami w terenie a ośrodkami produkcji. Można go zintegrować z systemami Media Backbone Hive i Media Backbone NavigatorX, jak również systemami innych producentów, aby usprawnić i zoptymalizować proces pozyskiwania materiału. Nowe możliwości obejmują funkcję interkomu audio, strumieniową transmisję z kodowaniem HEVC (H.265) i strumieniową transmisję do wielu punktów odbioru.
  • Media Backbone Hive: Media Backbone Hive to zintegrowany system do produkcji wiadomości i obsługi imprez sportowych, który można wdrożyć u klienta lub w chmurze. Optymalizuje on procesy produkcyjne, od planowania po archiwizację. Jego nowe funkcje to pobieranie i odtwarzanie materiałów w standardzie ST 2110, możliwość wykorzystania serwisu XDCAM do obsługi transmisji na żywo oraz integracja organizacji pracy opartej na plikach.
  • Virtual Production: oferowane w modelu abonamentowym, działające w chmurze rozwiązanie, które na życzenie zapewnia pełny zestaw narzędzi do realizacji produkcji i profesjonalnej, strumieniowej transmisji na wiele platform równocześnie — bez infrastruktury i wstępnych nakładów inwestycyjnych.

Pokonywanie barier ograniczających jakość i wydajność: produkcja na żywo

  • Kamera 4K/HD HDR do produkcji na żywo: firma Sony wprowadza nową, wieloformatową kamerę do produkcji na żywo HDC-5500. Należy ona do rodziny produktów HDC, przeznaczonych do produkcji na żywo w 4K. Nowy model umożliwia bezpośrednią reprodukcję sygnału 4K przez łącze 12G-SDI. Jej pierwszy na świecie przetwornik obrazu o rozdzielczości 4K z trzema matrycami CMOS typu 2/3″ i globalną migawką zapewnia doskonałą jakość obrazu podczas transmisji na żywo w standardach HD, 4K i HDR. Dodanie nowej jednostki sterującej do kamery (CCU) HDCU-5500 umożliwia transmisję UHB (ang. Ultra High Bitrate, o bardzo wysokiej przepływności): równoległe przesyłanie dwóch sygnałów o rozdzielczości 4K bez używania procesora sygnału. Jednostka ta jest urządzeniem o połówkowej szerokości przeznaczonym do instalacji w szafach rack. Po zainstalowaniu oferowanych oddzielnie rozszerzeń umożliwia użycie łączy 4K 12G-SDI i IP oraz zapewnia zgodność ze specyfikacjami SMPTE ST 2110 i NMOS IS-04/05.* Nowa kamera HDC-5500 spełni potrzeby stacji telewizyjnych poszukujących rozwiązań do produkcji na żywo w formatach 4K, HDR, HFR, z użyciem łączy IP i bezprzewodowych. Zapewni elastyczną i ekonomiczną ścieżkę modernizacji posiadanych systemów.
  • Live Element Orchestrator i nowe karty konwerterów SDI-IP: Sony wzbogaca ofertę rozwiązań do produkcji na żywo IP Live o swoje pierwsze oprogramowanie do koordynacji systemów: Live Element Orchestrator. Pozwala ono zwiększyć poziom wykorzystania zasobów oraz ograniczyć przestoje, dzięki czemu poprawia efektywność produkcji treści. Live Element Orchestrator umożliwia całościowe zarządzanie systemem produkcji opartym na łączach IP. Pozwala na współużytkowanie zasobów z wielu lokalizacji i w różnych konfiguracjach. Dwie nowe karty konwerterów SDI-IP firmy Sony, NXLK-IP50YNXLK-IP51Y (12G-SDI), są zgodne ze standardami SMPTE ST 2110 i HDR. Sony zaprezentuje na swoim stoisku pełny system do produkcji na żywo IP Live, który zapewnia obsługę standardu SMPTE ST 2110 w sygnałach o rozdzielczości HD i 4K. Dla zwiedzających przygotowano też pokaz wykorzystania systemu Sony Live Element Orchestrator do zarządzania zdalną, opartą na łączach IP produkcją turnieju gier wideo rozgrywanego w czasie rzeczywistym w obiekcie eSports Arena w hotelu Luxor. Transmisja sygnałów będzie odbywać się w standardzie SMPTE ST 2110 przez łącze 10 GbE WAVE dostarczone przez firmę Century Link.
  • Cyfrowy odbiornik bezprzewodowy DWX: jakość i wydajność mają znaczenie nie tylko dla obrazu, lecz także dźwięku. Oferowane przez Sony systemy cyfrowych mikrofonów bezprzewodowych z serii DWX znajdują zastosowanie w transmisjach na żywo, telewizji, teatrach i przy obsłudze różnych wydarzeń. Aktualizacja wewnętrznego oprogramowania 2-kanałowego cyfrowego odbiornika bezprzewodowego DWR-R03D doda nowe możliwości, takie jak tryb automatycznych zmian częstotliwości w celu uniknięcia przerw w dźwięku, funkcja automatycznego zarządzania kanałami do łatwego przydziału kanałów, funkcja zamiany wyjść, graficzny analizator widma oraz tryb CODEC MODE4, w którym pierwszoplanowe znaczenie ma jakość dźwięku i stabilność transmisji.

Maksymalna swoboda twórcza: produkcja filmów, reklam i programów

  • Kamera filmowa nowej generacji VENICE: kamera VENICE, zaprojektowana specjalnie do produkcji filmowych o wysokim standardzie, zapewnia nie tylko wyjątkowy obraz, lecz także pełną elastyczność i swobodę twórczą. Umożliwia też stosowanie ugruntowanych metod pracy, dostosowanych do wymagań filmowców. W nowo wydanej wersji 3.0 jej wewnętrznego oprogramowania wprowadzono dwa nowe tryby pracy przetwornika obrazu — 5,7K 16:9 i 6K (cała szerokość) 2,39:1 — a także obsługę formatu X-OCN XT i funkcję zapisu obrazu z bufora. Wersja ta zapewnia ponadto współpracę z lekkim, przenośnym systemem rozszerzenia (CBK-3610XS), który został opracowany we współpracy z należącą do Jamesa Camerona wytwórnią filmową Lightstorm Entertainment na potrzeby zdjęć do sequeli filmu „Awatar”. System ten umożliwia oddzielenie bloku przetwornika obrazu od korpusu kamery VENICE i ich połączenie przewodem. W zapowiedzianej ostatnio wersji 4.0 pojawią się natomiast tryby HFR (High Frame Rate) 4K 120 kl./s i 6K 60 kl./s. Będzie je można aktywować poprzez zakup odpowiedniej licencji. Udostępnienie wersji 4.0 wewnętrznego oprogramowania jest planowane na czerwiec. Kamera VENICE posłużyła ostatnio do nakręcenia zdjęć głównych do dwóch filmów z wytwórni Sony Pictures: „Bad Boys for Life” z Willem Smithem i Martinem Lawrencem oraz „Peter Rabbit 2”. Ich premiery odbędą się w 2020 r.
  • 31-calowy monitor referencyjny klasy 1 BVM-HX310: na targach NAB po raz pierwszy prezentowany jest monitor BVM-HX310, ogłoszony na zeszłorocznych targach IBC. Idealnie sprawdza się on w takich zastosowaniach, jak korekta kolorystyki, modelowanie oświetlenia czy kontrola jakości. Obsługuje stosowane w branży szerokie przestrzenie barw: DCI‑P3, ITU‑R BT.2020, S‑Gamut3.Cine i S‑Gamut3. Zaawansowane parametry panelu TRIMASTER HX pozwalają osiągnąć jasność 1000 cd/m2 na pełnym ekranie przy współczynniku kontrastu 1 000 000:1. Dzięki spójnej, wiernej reprodukcji kolorów w całym zakresie luminancji monitor stanowi doskonałe narzędzie do zastosowań w cyfrowej produkcji filmowej i postprodukcji. Dodatkowymi zaletami tego modelu są własne tabele LUT, tryb widoku poczwórnego i automatyczne wybieranie ustawienia HDR z użyciem systemu VPID.
  • Smartfon Xperia™: Sony Xperia 1 to smartfon OLED 4K z 6,5-calowym wyświetlaczem CinemaWide™ o proporcjach 21:9. Po włączeniu trybu Kreator, inspirowanego rozwiązaniami z monitorów studyjnych Sony, uzyskuje się wierną reprodukcję kolorów, zapewnianą dzięki zgodności z przestrzenią barw ITU-R BT.2020 i 10-bitowej* dokładności przejść tonalnych. W trybie Cinema Pro „Powered by CineAlta” można natomiast nagrywać obraz o naturalnym, kinowym wyglądzie, wybierając zaprogramowane fabrycznie, dedykowane ustawienia do zarządzania kolorem.
    *8-bitowy wyświetlacz i 2-bitowe wygładzanie programowe
  • Monitory profesjonalne LMD-A240, LMD-A220LMD-A170: wersja 3 wewnętrznego oprogramowania monitorów LMD-A240, LMD-A220 i LMD-A170 wprowadza rozwiązania ułatwiające produkcję w standardzie HDR, w tym obsługę różnych funkcji EOTF: SMPTE ST 2084 (PQ), ITU-R BT.2100 (HLG), S-Log2, S-Log3, S-Log 3 (Live HDR) i 2,4 (HDR). Zmiana funkcji EOTF powoduje automatyczne nastawienie maksymalnej jasności, a zgodność z przestrzenią barw ITU-R BT.2020 pozwala wiernie reprodukować kolory w HDR przy kosztach niższych niż w przypadku standardowych monitorów 4K HDR.

Nowy styl i nowe środki wyrazu: produkcja wiadomości i filmów dokumentalnych

  • Zestaw reporterski do kamkorderów PXW-FS7PXW-FS7 llCBK-FS7BK: firma Sony optymalizuje swoje popularne kamkordery XDCAM PXW-FS7 i PXW-FS7 II do produkcji wiadomości, wprowadzając zestaw reporterski CBK-FS7BK oraz adapter LA-EB1 zmieniający typ mocowania obiektywu z E na B4. Dzięki zestawowi reporterskiemu operator kamery ma wrażenie filmowania klasyczną kamerą reporterską, a dzięki adapterowi LA-EB1 może uzyskać dużą głębię ostrości oraz dużą krotność zoomu, niezbędne przy tradycyjnej produkcji wiadomości. W skład nowego zestawu wchodzi też moduł rozszerzający z funkcjami bezprzewodowymi i gniazdem na bezprzewodowy odbiornik audio. Zapewnia on zaawansowane funkcje sieciowe do użytku w produkcji telewizyjnej.
  • Bezprzewodowe systemy mikrofonowe UWP-D: najnowsze produkty z serii UWP-D mają zwartą i lekką konstrukcję, a dzięki nowej funkcji „NFC SYNC” umożliwiają łatwy i szybki dobór częstotliwości, na której ma się odbywać transmisja między nadajnikiem a odbiornikiem. Są również zgodne z nowo dodanym cyfrowym interfejsem audio w stopce akcesoriów Multi Interface Shoe™ (MI), dzięki czemu pozwalają uzyskać znakomitą jakość dźwięku. Oprócz tego nowe systemy umożliwiają bezpośrednie nagrywanie dźwięku cyfrowego, a w połączeniu z adapterem stopki MI SMAD-P5 i kamkorderem XDCAM Sony PXW-Z280 lub PXW-Z190 pozwalają pominąć proces przetwarzania C/A i A/C, by w rezultacie zapewnić wysoką jakość dźwięku i niski poziom szumów.
  • Kamkordery kompaktowe XDCAM PXW-Z280PXW-Z190: uaktualnienie wewnętrznego oprogramowania kamkorderów Sony PXW-Z280 i PXW-Z190 do wersji 3.0 umożliwi bezprzewodową transmisję w systemie Dual Link oraz przesyłanie plików bez używania aplikacji mobilnej. Zapewniona zostanie także obsługa stopki Multi Interface Shoe™ (MI) z cyfrowym interfejsem audio, dzięki czemu użytkownicy nowych modeli z systemu mikrofonów bezprzewodowych z serii UWP-D uzyskają lepszą jakość dźwięku i bogatszy zestaw funkcji.

 

Prosta produkcja materiałów o profesjonalnej jakości w telewizji, oświacie, biurach i administracji państwowej 

  • Kamera PTZ 4K BRC-X400: najnowsza kamera PTZ (pan-tilt-zoom) 4K firmy Sony, BRC-X400, jest idealnym narzędziem do niskokosztowego tworzenia treści w telewizji i produkcji studyjnej, jak również do filmowania w dużych obiektach. Współpracuje z sieciami IP, a po dodaniu odpowiedniej licencji obsługuje standard NDI®|HX. Może także współpracować z REA-C1000: pierwszym opartym na sztucznej inteligencji rozwiązaniem Sony do analizy danych wideo.
  • Miniaturowy kamkorder HD HXR-MC88: Sony wprowadza nowy miniaturowy kamkorder HD HXR-MC88, będący opłacalnym rozwiązaniem do produkcji materiałów HD o profesjonalnej jakości. Kamerę zaprojektowano w odpowiedzi na coraz szersze wykorzystanie materiałów wideo w szkolnictwie, administracji państwowej i przedsiębiorstwach. Jej duży, warstwowy przetwornik obrazu CMOS Exmor RS typu 1,0″ o efektywnej rozdzielczości 14,2 megapiksela zapewnia wysoką jakość i niski poziom szumu w obrazie rejestrowanym zarówno przy słabym, jak i intensywnym oświetleniu. Z myślą o łatwiejszym filmowaniu urządzenie wyposażono w system automatyki ostrości Fast Hybrid AF. Użytkownik ma również do dyspozycji wbudowany 4-stopniowy filtr ND oraz 12-krotny zoom optyczny, który może zwiększyć do 24x za pomocą funkcji Clear Image Zoom, zachowującej pełną rozdzielczość obrazu dzięki technologii Super Resolution, i do 48x przy użyciu opracowanej przez Sony funkcji Digital Extender.

Nowa technologia do nagrań w standardzie 4K

  • Rejestrator 4K XAVC PZW-4000: rejestrator 4K XAVC PZW-4000 firmy Sony umożliwia zapis i odtwarzanie w formatach XAVC-L422 QFHD 200 oraz XAVC-I QFHD 300. Pozwala też na bezpośrednie odtwarzanie materiałów z kart pamięci SxS, bez kopiowania ich zawartości na wewnętrzny napęd SSD. Jedną z jego funkcji jest równoczesny zapis na wewnętrzny napęd SSD i kartę SxS. Obsługę urządzenia ułatwia prosty, znany operatorom tradycyjnych magnetowidów panel sterowania.
  • Czytnik/rejestrator kart pamięci SxS: rodzina trwałych i niezawodnych kart pamięci Sony SxS PRO X powiększyła się o modele SBP-120F (120 GB) i SBP-240F (240 GB). Oba produkty umożliwiają przesyłanie danych z prędkością do 10 Gb/s, a tym samym dają możliwość stabilnej rejestracji materiałów o dużej przepływności. Używając ich w nowym czytniku/rejestratorze SBAC-T40 z łączem Thunderbolt™ 3*, można przesłać materiał wideo o objętości 240 GB w ciągu około 3,5 minuty.

*W trakcie certyfikacji. Thunderbolt i logo Thunderbolt są znakami towarowymi Intel Corporation lub jego podmiotów zależnych w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach.

Ekspozycję Sony na targach NAB 2019 będzie można zwiedzać na stanowisku C11001 w hali centralnej C5 Las Vegas Convention Center od 8 do 11 kwietnia 2019 r.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 × five =

More in Aktualności

%d bloggers like this: