Connect
To Top

Sony na targach NAB 2019: Rewolucyjne rozwiązania wspomagające przekształcające się media

Sony zaprezentuje najnowsze produkty, usługi i rozwiązania dla sektora mediów i produkcji studyjnej ułatwiające im sprostanie konkurencji rynkowej.

Firma Sony przygotowuje się do udziału w kolejnej edycji targów NAB w Las Vegas. Zaprezentuje na nich najnowsze produkty, usługi i rozwiązania, dzięki którym klienci z sektora mediów i produkcji studyjnej łatwiej sprostają konkurencji i osiągną sukcesy w przyszłości. Ekspozycja Sony będzie czynna od 8 do 11 kwietnia br. na stanowisku C11001.

— W czasach, w których usługi telewizji strumieniowej zaczynają przewyższać popularnością tradycyjną płatną telewizję, szybko zwiększa się także konsumpcja mediów na urządzeniach mobilnych, a konsumenci oczekują coraz lepszej jakości treści na coraz liczniejszych platformach. Dla mediów nadszedł zatem najkorzystniejszy moment, by dzięki wykorzystaniu nowych usług dostosować się do nowej rzeczywistości i zapewnić sobie przyszłe sukcesy. My zaś pragniemy pomóc naszym klientom w tym procesie — wyjaśnia Stuart Almond, dyrektor ds. marketingu w Sony Professional Solutions Europe.

Kinematografia i tworzenie treści

Targi NAB to dla Sony okazja do pokazania ostatnich innowacji w dziedzinie obrazu 4K, UHD i HDR. Obejmują one cały łańcuch procesu produkcji treści — od rejestracji po archiwizację — i pozwalają mediom zwiększyć wartość własnych treści, skuteczniej przyciągać i utrzymywać widzów oraz zapewniać im lepszej jakości, bardziej szczegółowy obraz o lepszej kolorystyce i kontraście..

— Produkcja w 4K stała się już nieformalnym standardem w branży, przybywa też konsumentów oczekujących obrazu 4K we własnym domu — dodaje Stuart Almond. — Z badań rynku wynika, że do końca 2018 r. dostawy telewizorów 4K UHD miały osiągnąć poziom 80 milionów sztuk, z czego 60% stanowiły modele z HDR (badanie „Worldwide TV Market Report” przeprowadzone przez Futuresource Consulting).

Firma Sony kontynuuje ścisłą współpracę z twórcami z przemysłu filmowego, a jej rozwiązania pomagają uchwycić emocje w każdej klatce obrazu. Na stoisku Sony będzie można zapoznać się z pełnoklatkową kamerą filmową nowej generacji VENICE, użytą ostatnio do zdjęć do najnowszego thrillera politycznego „Official Secrets”. Kamera będzie prezentowana z ostatnio wydanym wewnętrznym oprogramowaniem w wersji 3.0 (oraz elementami opracowywanej wersji 4.0). Firma pokaże ponadto system rozszerzenia (CBK-3610XS), wykorzystywany obecnie w produkcji sequeli filmu „Awatar”.

Sony zaprezentuje też szerszą gamę rozwiązań, których zadaniem jest pomoc filmowcom w rozbudzaniu emocji obrazami na ekranie. Nie zabraknie wśród nich uniwersalnego kamkordera PXW-FS7 II oraz kompaktowego modelu 4K PXW-FS5 II. Na stoisku znajdzie się również profesjonalny monitor studyjny TRIMASTER HX™ BVM-HX310 oraz 16,5-calowy monitor referencyjny OLED TRIMASTER EL™ BVM-E171, przeznaczony do krytycznej oceny jakości obrazu.

Wiadomości, IP i produkcja na żywo

Do największych wyzwań, z jakimi borykają się dziś stacje telewizyjne, należy presja na maksymalne zmniejszenie kosztów produkcji przy zachowaniu wysokiej jakości tworzonych materiałów. Sony pokaże więc narzędzia zwiększające elastyczność i wydajność całego łańcucha produkcji, w tym nowo wprowadzone kamkordery kompaktowe 4K — flagowy PXW-Z280 oraz prostszy PXW-Z190 — i rozwiązania do produkcji w chmurze.

Na zwiedzających będą również czekały najnowsze modele z rodziny HDC: system kamerowy typu „Point of View” (POV) HDC-P50, przenośny system kamerowy HDC-3500 oraz przystępne cenowo systemy kamerowe z łączami światłowodowymi i Triax: HDC-3100 HDC-3170.

Coraz więcej klientów wybiera oferowane przez Sony rozwiązania IP Live, a technologia IP jest postrzegana przez całą branżę jako przyszłość. Sony inwestuje więc w rozwój wzajemnej współpracy rozwiązań IP Live. Firma uczestniczy w pracach nad kolejnymi standardami branżowymi oraz tworzy rozwiązania gotowe dziś i otwarte na przyszłość.

Intelligent Media Services (IMS)

Sony pokaże również postępy w rozwoju chmurowych serwisów i mikroserwisów, których premiera miała miejsce na targach IBC 2018. Rozwiązania te zmieniają tradycyjne łańcuchy produkcji mediów, nadają materiałom dodatkową wartość i umożliwiają abonowanie usług OTT.

Dzięki wykorzystaniu potencjału chmury i platform cyfrowych serwisy IMS zmieniają efektywność organizacji i pozwalają tworzyć, kontrolować, łączyć i przekazywać materiały w dowolnym momencie, w dowolne miejsce i na niespotykaną wcześniej ilość platform dystrybucji. Zwiedzający poznają najnowsze rozwiązania dla sektora nowych mediów: oparte na technologii chmury serwisy produkcyjne Sony Virtual ProductionXDCAM air, a także system Media Backbone Hive.

Ekspozycję Sony na targach NAB 2019 będzie można zwiedzać na stanowisku C11001 w hali centralnej C5 Las Vegas Convention Center od 8 do 11 kwietnia 2019 r.

Konferencja prasowa Sony rozpocznie się 7 kwietnia 2019 r. o godzinie 23:00 czasu środkowoeuropejskiego i będzie transmitowana na żywo.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

8 + 4 =

More in Aktualności

  • Jaka będzie przyszłość WiFi?

    Obecny świat wciąż rozwija się “do przodu”, a sieci internetowe zaczynają łączyć ze sobą coraz to więcej urządzeń. Tradycyjne WiFi nie...

    PZ22 marca 2019
  • Mały biznes – duże ryzyko

    Cyberprzestępcy odkryli, że firmy z sektora MŚP, są dla nich znacznie łatwiejszymi ofiarami. Liczba ataków na małe przedsiębiorstwa jest zatrważająca i...

    FL GROUP20 marca 2019
  • Nośniki WD BLUE SSD od teraz również w wersji NVMe

    Nowy, smukły NVMe SSD jest 3x bardziej wydajny od modelu SATA Western Digital Corp. (NASDAQ: WDC), globalny lider rynku przechowywania danych,...

    Tabasco PR20 marca 2019
%d bloggers like this: